באמצע שמחת החג: פוסק הדור דיבר על טבח יהודים

    נתי קאליש No Comments on באמצע שמחת החג: פוסק הדור דיבר על טבח יהודים

    במהלך שמחת בית השואבה והקבלת פני רבו שנערך בהיכל ישיבת מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בעיר בית שמש, הפתיע פוסק הדור את הבחורים והתחיל לדבר על ההנהגה בשמחת תורה בזמן שטובחים ביהודים ה"י. עוד הוסיף ואמר לבחורים: "אנחנו לא יודעים מה העתיד שלנו, אנחנו במצב קשה. צפו בדברים המצמררים בעברית באנגלית וביידיש שקיבלו בחג שמחת תורה משמעות חדשה ומרעישה

    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    במהלך שמחת בית השואבה והקבלת פני רבו שנערך בהיכל ישיבת מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בעיר בית שמש, הפתיע פוסק הדור את הבחורים והתחיל לדבר על ההנהגה בשמחת תורה בזמן שטובחים ביהודים.

    יצויין כי מרן פוסק הדור היה שרוי במתח בשבועות האחרונים ממה שעלול להתרחש בתקופה הקרובה, ובדרשה שנשא בערב חג הסוכות לפני קבוצת נגידים מארה"ב, אמר בתוך הדברים: "אנשים מאוד קרים היום. איננו יודעים מה יקרה. יכולות להיות כל מיני הפתעות, אנחנו יכולים להיות בטוחים שהרבה החלטות נעשות עבורנו כבר כעת".

    כזכור, כבר בערב ראש השנה עורר מרן פוסק הדור בדברים מחרידים ואמר כי מכיוון שראש השנה בשנה זו חל להיות בשבת ולא תוקעים בשופר, צפוי לנו שנה לא פשוטה. "או שנה מאוד טובה או חלילה שנה מאוד מסוכנת".

    video
    play-sharp-fill

    בדבריו המיוחדים בערב ראש השנה הסביר מרן פוסק הדור שהכל תלוי אם נשמור את השבת כראוי "אם נשמור שבת כראוי יהא לנו שנה טובה, ואם לא, לא נזכה בהגנה של שבת, וממילא – מכיון שאין לנו תקיעת שופר ביום הראשון, צפויים לבוא סכנות לא פשוטות.

    אמנם ככל שהתקדמו הימים, דיבר פוסק הדור על תחושתו כי עומדים לבוא דברים מאוד מאוד לא פשוטים, בבחינת רוח הקודש הופיעה בבית מדרשו.

    הדברים באו לידי ביטוי ודגש רב בדרשתו הפלאית של פוסק הדור שנשא לפני תלמידי ישיבתו בבית שמש במהלך חג הסוכות, כשבאורח מפתיע החל לדבר על ההנהגה בשמחת תורה בזמני טבח, וכפי שאמר לבחורים: "בשנות השואה הגיעו לפני שמחת תורה שמועות נוראות על הטבח הנוראי המתרחש, והתחלנו לשמוע שחלק הובלו לשריפה וחלק לחניקה, והבחורים בישיבה לא ידעו מה מצב קרוביהם ובכו בבכיות נוראות, ובאו לראש הישיבה הגאון רבי משה שניידר ואמרו לו שאינם יכולים לרקוד, אבל הגה"צ רבי משה שניידער זצ"ל אמר להם, "היטלר יכול להרוג אותנו אבל אפילו מנהג ישראל הוא לא יעקור, אנחנו שרים ורוקדים כרגיל. הרב שניידר היה חזק ואמר אנחנו נמשיך עם הקב"ה עד זיבולא בתרייתא ועד שיזרקו אותנו לאש. הוא דיבר ואמר תראו שבעזרת ה' יבוא יום שישמעו וכולם יראו שאי אפשר לאדם להבין את השי"ת. הוא לא בעל דבר שלנו.

    עוד הוסיף מרן פוסק הדור ואמר לבחורים: אנחנו עוד לא יודעים מה העתיד שלנו אנחנו במצב קשה ונתפלל לקב"ה שיציל אותנו בזכות מה שאנחנו מתרחקים מהרשעים עד הסוף. ויעזור השי"ת שנוכל להחזיק מעמד ולשמוח בשוב ה' את עמו ושמחה וששון יהיה במהרה בימינו בקרוב".

    יצויין כי גם בביקור שערך כ"ק האדמו"ר מדושינסקיא שליט"א בסוכתו של מרן פוסק הדור בהר נוף, חזר פוסק הדור על הדברים, ולפליאת הנוכחים עם כניסתו של האדמו"ר לסוכתו, החל פוסק הדור לשוחח עם האדמו"ר על ההנהגה הראויה בשמחת תורה בזמני טבח בעם ישראל ה"י.

    video
    play-sharp-fill


    0 תגובות